GRANOLA bez cukru, bez glutenu

Granola (do mleka lub jego zamienników) bez dodatku cukru.

Gotową granolę można dosypać do zwykłego mleka ale też do owsianego, ryżowego, czy gryczanego.

Granola w piekarniku

Przygotowanie własnego zestawu „płatków” śniadaniowych, jest bardzo proste i nie zajmuje wiele czasu.

Podane ilości oraz składniki można modyfikować w zależności od upodobań.

Można dodać płatki kokosowe, rodzynki, jagody goji, można też z czegoś zrezygnować:)

U mnie w domu  granola z jagodami goji się nie przyjęła,  mi smakowała ale córce już mniej…

Tak przygotowana granola znika u nas w ciągu tygodnia, kolejna już trochę dłużej a dopiero trzecia może postać i poczekać aż ktoś z domowników nabierze ochoty :)

Składniki:

produkty

  1. płatki owsiane 500 g
  2. słonecznik łuskany 150 g
  3. pestki dyni 150 g
  4. sezam czarny 100 g
  5. sezam biały 100g
  6. płatki migdałów 150g
  7. żurawina suszona 200 g
  8. syrop z agawy 125 ml

Mieszamy suche składniki najlepiej w płaskiej blaszce do pieczenia.

Wstawiamy do nagrzanego piekarnika (180 stopni, grzanie góra-dół) na 20 minut.

W trakcie pieczenia kontrolujemy, czy płatki nie ciemnieją z wierzchu, podczas tych 20 min przemieszać drewnianą łyżką, racz czy dwa.

Po 20 min wyjmujemy z piekarnika i mieszając polewamy syropem z agawy (butelka 250 ml starcza mi na dwie granole).

Przed polaniem syropem z agawy

Następnie pieczemy jeszcze około 10 min w tej samej temperaturze, mieszając żeby się nie przypiekła, jeśli za mocno zbrązowieje  to może zyskać gorzkawy posmak. Osiągamy stan lekkiego przyciemnienia.

Po 10 min wyjmujemy mieszamy i czekamy aż ostygnie. Ostudzoną granole przekładamy do szczelnego pojemnika.

Smacznego

Wszystkie produkty kupicie w naszym sklepie ze zdrową żywnością.

Zapraszam

ekolubek.pl

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>