Kasze, zboża, ryż

Informacja

Promocje

Kasze, zboża, ryż 

na stronę
Pokazuje 1 - 12 z 35 elementów
Pokazuje 1 - 12 z 35 elementów

Oferujmy wiele rodzajów kasz z różnych zbóż. Z ziaren jęczmienia powstaje kasza perłowa i pęczak, z prosa kasza jaglana, z pszenicy kasza manna, kuskus i bulgur, z gryki kasza gryczana i krakowska, z ryżu siewnego mamy ryż, którego jest wiele gatunków i różnią się one kształtem a czasem kolorem ziarenek.

Co to jest kasza?

Kasza to ziarna zboża pozbawione łuski czyli części zewnętrznych. W zależności od rodzaju kaszy, ziarna są poddawane dalszej obróbce jak np. polerowanie, krojenie, mielenie, prażenie. Ogólnie im kasza grubsza, mniej przerobiona tym bogatsza w witaminy i minerały.

Dlaczego kasza jest zdrowa?

Kasze zawierają o wiele więcej wartości odżywczych niż ryż, makaron, czy ziemniaki. W dawnych czasach w Polsce kasze były podstawą przeciętnego obiadu. Teraz, kiedy coraz częściej myślimy o zdrowym odżywianiu, kasze wracają na nas...

C

Oferujmy wiele rodzajów kasz z różnych zbóż. Z ziaren jęczmienia powstaje kasza perłowa i pęczak, z prosa kasza jaglana, z pszenicy kasza manna, kuskus i bulgur, z gryki kasza gryczana i krakowska, z ryżu siewnego mamy ryż, którego jest wiele gatunków i różnią się one kształtem a czasem kolorem ziarenek.

Co to jest kasza?

Kasza to ziarna zboża pozbawione łuski czyli części zewnętrznych. W zależności od rodzaju kaszy, ziarna są poddawane dalszej obróbce jak np. polerowanie, krojenie, mielenie, prażenie. Ogólnie im kasza grubsza, mniej przerobiona tym bogatsza w witaminy i minerały.

Dlaczego kasza jest zdrowa?

Kasze zawierają o wiele więcej wartości odżywczych niż ryż, makaron, czy ziemniaki. W dawnych czasach w Polsce kasze były podstawą przeciętnego obiadu. Teraz, kiedy coraz częściej myślimy o zdrowym odżywianiu, kasze wracają na nasze stoły. Kasze zawierają witaminy B1, B2, PP,B6, kwas foliowy i witaminę E. Są źródłem potasu, żelaza i magnezu, dzięki czemu korzystnie wpływają na obniżenie ciśnienia oraz układ nerwowy i prace mięśni (również mięśnia sercowego), zapobiegają niedokrwistości. Są bogate w wapń, miedź, cynk, mangan i krzem. Kasze są wspaniałym źródłem węglowodanów złożonych, które powinny stanowić główne źródło energii dla człowieka. Węglowodany złożone powoli rozkładają się na glukozę, zapewniając odżywienie wszystkich komórek również tych w mózgu. Kasze są stosowane przy wszelkich dietach odchudzających.

Kasza leczy

Kasza manna – polecana przy problemach z drogami żółciowymi, wątrobą i trzustką oraz przy stanach zapalnych przewodu pokarmowego. Dobrze działa przy schorzeniach dróg moczowych i nerek.

Kasza jęczmienna – polacana przy kłopotach z cerą lub przy zbyt wysokim cholesterolu. Reguluje trawienie, zapobiega zaparciom, bólom i wzdęciom brzucha dzięki dużej zawartości rozpuszczalnego błonnika.

Kasza gryczana - skutecznie obniża ciśnienie i nie zakwasza organizmu, jest bardzo delikatna i można ją polecić przy zaburzeniach jelitowych. Nie zawiera glutenu.

Kasza kuskus – bogata w węglowodany i białko dodaje energii.

Kasza kukurydziana – zawiera dobry tłuszcz i witaminę E wzmacnia serce, wspomaga obniżenie cholesterolu i jest wykorzystywana w profilaktyce niedokrwiennej choroby serca. Nie wywołuje reakcji alergicznych.

Kasza jaglana – przy przeziębieniach i gorączce oraz dla alergików. Jest bezglutenowa i zawiera ogromną ilość substancji odżywczych ma najwięcej ze wszystkich kasz witamin z grupy B oraz żelaza i miedzi.

Ryż - reguluje ciśnienie krwi, poprawia odporność i koncentrację, wpływa kojąco na nerwy. Zawiera mało bardzo cennego dla nas białka, aminokwasów egzogennych, których nasz organizm nie wytwarza i musi je czerpać z pożywienia. Nie zawiera glutenu i jest lekkostrawny

Osobom nietolerującym glutenu radzimy nie kupować kasz z pszenicy (w tym orkiszu), żyta, jęczmienia i owsa.

Przy nadkwasocie i zgadze najlepsza będzie kasza jaglana i kasza gryczana, ponieważ inne kasze mogą zakwaszać organizm.

Jak przyrządzać kasze?

Żeby kasza zachowała swoje właściwości istotna jest ilość wody, jaką wykorzystamy do jej gotowania. Ważne też jaki efekt chcemy osiągnąć czy kaszę na sypko czy sklejoną. Na jedną szklankę kaszy używamy:

  •          Kasza gryczana, krakowska i ryż - 2 szklanki wody
  •          Pęczak – 3 szklanki wody
  •          kasza jaglana, jęczmienna (perłowa i mazurska) 2,5 szklanki wody

 

Kaszę manną można podawać klasycznie jako grysik lub zupę mleczną. Ciekawą metodą wykorzystania jest dodanie do zupy warzywnej z papryką, ładnie wygląda i dobrze smakuje a przy okazji zagęszcza zupę.

Najpopularniejszą metodą wykorzystania kaszy jęczmiennej jest krupnik. Kaszę jęczmienną można użyć do każdej potrawy zamiast ziemniaków, a także w sałatkach zamiast ryżu.

Kasza gryczana najczęściej jest podawana do dań i różnego rodzaju gulaszy zamiast ziemniaków, ale co ciekawe jest też wykorzystywana do dań słodkich, nadzień i zapiekanek.

Kuskus jest popularny na zimno w sałatkach ale też podajemy go na ciepło a można również na słodko.

Kukurydziana kasza jako kaszka dla niemowląt lub na gęsto do dań zamiast ziemniaków. W krajach latynoamerykańskich wypieka się z niej placki, używane zamiast chleba.

Kasza jaglana jest pysznym dodatkiem do dań, deserów i wypieków.

Każda kasza ma wyraźnie inny smak i różne cenne składniki, dlatego warto jest maksymalnie różnicować dietę.

Czym wyróżniają się ekologiczne kasze?

Dbamy o to żeby oferować kasze ze sprawdzonych upraw, z certyfikatami upraw ekologicznych, niezanieczyszczone pestycydami i chemią. Kasze z pewnych źródeł.

W naszym sklepie ze zdrową żywnością dostaniecie takie kasze jakich nie kupicie w Biedronce czy Lidlu, np. kaszę manną oferujemy nie tylko klasyczną z pszenicy ale również, orkiszową, z płaskurki, z samopszy czy owsianą.

 

Więcej