Fasole i inne strączkowe

Informacja

Promocje

Fasole i inne strączkowe 

Pokazuje 1 - 12 z 12 elementów
Pokazuje 1 - 12 z 12 elementów

Fasole i inne strączkowe

Strączkowe to przede wszystkim wszelkie fasole (fasola biała, fasola czerwona, fasola czarna, fasola mung, fasolka adzuki), soczewice (soczewica zielona, soczewica żółta, soczewica czerwona, soczewica brązowa, soczewica czarna (beluga)) groch żółty, groch zielony, ciecierzyca, soja.

Czy rośliny strączkowe są zdrowe?

Wszystkie warzywa strączkowe, są zdrowe i niezwykle bogate w białko. Zawierają go ponad 20 procent i jest ono bardzo dobrze przyswajalne. Np. w 100 g soczewicy Bio Planet jest 25 g białka. To mniej więcej tyle, ile jest go w mięsie. Dla porównania w 100 g pomidorów jest 1 gram białka. Ponadto rośliny strączkowe zawierają liczne minerały, np. żelazo, potas, wapń, magnez, witaminy z grupy B. Naukowcy z Instytutu Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN w Olsztynie odkryli w soczewicy i innych strączkowyc...

C

Fasole i inne strączkowe

Strączkowe to przede wszystkim wszelkie fasole (fasola biała, fasola czerwona, fasola czarna, fasola mung, fasolka adzuki), soczewice (soczewica zielona, soczewica żółta, soczewica czerwona, soczewica brązowa, soczewica czarna (beluga)) groch żółty, groch zielony, ciecierzyca, soja.

Czy rośliny strączkowe są zdrowe?

Wszystkie warzywa strączkowe, są zdrowe i niezwykle bogate w białko. Zawierają go ponad 20 procent i jest ono bardzo dobrze przyswajalne. Np. w 100 g soczewicy Bio Planet jest 25 g białka. To mniej więcej tyle, ile jest go w mięsie. Dla porównania w 100 g pomidorów jest 1 gram białka. Ponadto rośliny strączkowe zawierają liczne minerały, np. żelazo, potas, wapń, magnez, witaminy z grupy B. Naukowcy z Instytutu Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN w Olsztynie odkryli w soczewicy i innych strączkowych zawartość taniny, która może zapobiegać powstawaniu nowotworów. Strączkowe neutralizują zakwaszające działanie mięsa i jajek.

Fasola na odchudzanie?

Fasola soczewica, groch, soja i ciecierzyca mają niski indeks glikemiczny dzięki czemu są cennym pokarmem dla cukrzyków. Młode strączki fasoli mają tylko 30 kalorii w 100 gramach, suszone 350 kalorii w 100 gramach jednak fasola jest dobra na odchudzanie ponieważ na długo wywołuje uczucie sytości.

Fasola dla wegetarian?

Jak najbardziej, wszystko wyżej opisane sprawia, że fasola i inne strączkowe są idealnym wyborem dla wegetarian i wegan, którym może brakować np. białka. Żeby dobrze przyswoić to białko dobrze ejst spozywac strączkowe z dodatkiem np.

Jak przygotować fasolę i inne strączkowe?

Żeby uniknąć problemów gastrycznych po spożyciu strączkowych należy gotować je bez przykrycia najlepiej w miękkiej wodzie a moczyć w wodzie przegotowanej zmieniając ją a solić dopiero pod koniec gotowania. Żeby zachować jak najwięcej wartościowych składników gotujemy w tej samej wodzie co moczenie.

Jeśli nie wiesz, jak wykorzystać te warzywa, używaj ich analogicznie do ich lepiej znanych kolegów: grochu, groszku i fasoli jaś (grochówka, marchewka z groszkiem, groch z kapustą itp.). W opisach znajdziesz też inne pomysły. Soczewicę można stosować tak samo jak groch. Soczewica czerwona, zielona i żółta rozpadają się w gęstą masę, a brązowa i czarna pozostają sypkie. Te pierwsze nadają się do zup i sosów, te drugie do sałatek. Ciecierzycę możesz stosować jak groszek zielony, ale jest też składnikiem znanych arabskich (i wegańskich) potraw: pasty humus i kotlecików o nazwie falafel. Fasola czarna, adzuki i inne można stosować jak fasolę jaś.

Dlaczego sklep ekolubek?

W internetowym sklepie ze zdrową żywnością - ekolubek - kupisz fasole i inne strączkowe pochodzące z certyfikowanych upraw ekologicznych. Gwarantujemy, że fasole, soczewice, grochy, soje i ciecierzyca jakie mamy w swojej ofercie były uprawiane w czystych rejonach i bez użycia chemii. Nie kupisz tego w biedronce ani w lidlu a kupisz w ekolubek.pl z dostawą do domu lub odbierzesz osobiście w Łomiankach.

Więcej