Fasole i inne strączkowe

Informacja

Promocje

Wszystkie warzywa strączkowe są niezwykle bogate w białko. Np. w 100 g soczewicy Bio Planet jest 25 g białka. To mniej więcej tyle, ile jest go w mięsie. Dla porównania w 100 g pomidorów jest 1 gram białka. Ponadto strączkowe zawierają liczne minerały, np. żelazo. Wszystko to sprawia, że są idealnym wyborem dla wegetarian i wegan, którym może brakować tych składników. Jeśli nie wiesz, jak wykorzystać te warzywa, używaj ich analogicznie do ich lepiej znanych kolegów: grochu, groszku i fasoli jaś (grochówka, marchewka z groszkiem, groch z kapustą itp.). W opisach znajdziesz też inne pomysły. Soczewicę można stosować tak samo jak groch. Soczewica czerwona, zielona i żółta rozpadają się w gęstą masę, a brązowa i czarna pozostają sypkie. Te pierwsze nadają się do zup i sosów, te drugie do sałatek. Ciecierzycę możesz stosować jak groszek zielony, ale jest też składnikiem znanych arabskich (i wegańskich) potraw: pasty hummus i kotlecików o nazwie falafle. Fasola czarna, adzuki i inne można stosować jak fasolę jaś.

Fasole i inne strączkowe 

na stronę
Pokazuje 1 - 12 z 13 elementów
Pokazuje 1 - 12 z 13 elementów