Nasiona, pestki i inne suszone

Informacja

Promocje

Nasiona, pestki i inne suszone 

na stronę
Pokazuje 1 - 12 z 45 elementów
Pokazuje 1 - 12 z 45 elementów

Ekologiczne nasiona, pestki i inne suszone

Internetowy sklep ze zdrową żywnością - ekolubek dba o to by oferować produkty z rolnictwa ekologicznego z certyfikowanych upraw. Masz więc gwarancję, że na pewno nie są to produkty zanieczyszczone. Nasiona, pestki i inne suszone jakie mamy w sklepie charakteryzują się też tym, że podczas ich suszenia i przechowywania nie jest używana chemia. Dlatego swoim wyglądem mogą lekko odbiegać od tego znajdziecie w Biedronce lub Lidlu.

Dlaczego warto jeść nasiona, pestki i inne suszone?

Nasiona i pestki są źródłem cennych składników odżywczych, dlatego warto je włączyć do codziennej diety. W wielu owocach znajdują się pestki, które zawierają substancje pomagające w walce z nowotworami, tak jak słynne już pestki z moreli, które chronią przed rakiem. Wszystkie nasiona na pewno są źródłem naturalnego bło...

C

Ekologiczne nasiona, pestki i inne suszone

Internetowy sklep ze zdrową żywnością - ekolubek dba o to by oferować produkty z rolnictwa ekologicznego z certyfikowanych upraw. Masz więc gwarancję, że na pewno nie są to produkty zanieczyszczone. Nasiona, pestki i inne suszone jakie mamy w sklepie charakteryzują się też tym, że podczas ich suszenia i przechowywania nie jest używana chemia. Dlatego swoim wyglądem mogą lekko odbiegać od tego znajdziecie w Biedronce lub Lidlu.

Dlaczego warto jeść nasiona, pestki i inne suszone?

Nasiona i pestki są źródłem cennych składników odżywczych, dlatego warto je włączyć do codziennej diety. W wielu owocach znajdują się pestki, które zawierają substancje pomagające w walce z nowotworami, tak jak słynne już pestki z moreli, które chronią przed rakiem. Wszystkie nasiona na pewno są źródłem naturalnego błonnika.

Jakie właściwości mają nasiona i pestki?

Nasiona chia - uznawane za jedne z najzdrowszych na świecie, zawierają bardzo dużo magnezu, błonnika, kwasów omega – 3, oraz witaminę C, wapń, żelazo, przeciwutleniacze i całkiem sporo białka bo aż 2,5 razy więcej niż fasola. Zaleca się spożywanie dziennie do 3 łyżeczek nasion uprzednio namoczonych w wodzie.

Pestki dyni – są bogatym źródłem cynku, witaminy E, B1 B2, A, C oraz D. Zawierają też magnez fosfor, mangan i miedź. Są bogatym źródłem niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Skutecznie używa się ich przy zwalczaniu pasożytów. Ich spożywanie dobrze wpływa na kondycje włosów i paznokci.

Pestki słonecznika – takie małe a tyle zdrowia, kryją w sobie witaminy, E,A,D oraz witamy z grupy B. Są bogate w aminokwasy i nienasycone kwasy tłuszczowe. Ważne dla zdrowia pierwiastki jakie dostarczają pestki słonecznika to cynk, żelazo potas i wapń.

Nasiona konopi - siewnej zawierają aż 20 aminokwasów, w tym 9 aminokwasów egzogennych, których nasz organizm nie syntetyzuje samodzielnie więc muszą być dostarczane w pożywieniu. Są najbogatszym ze znanych źródłem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych a stosunek kwasów omega-6 i omega-3 to 3:1, czyli idealny. Nasiona konopi siewnej są najlepszym dla wegetarian źródłem łatwo przyswajalnego białka.

Jak wykorzystać w kuchni nasiona słonecznika?

Proponujemy wegański dip słonecznikowy, do jego wykonania potrzebujesz:

  •          1 szklanka łuskanych ziaren słonecznika
  •          2/3 szklanki wody
  •          1 łyżeczka startej skórki z cytryny
  •          2 łyżki soku cytrynowego
  •          1/3 szklanki świeżej kolendry lub natki pietruszki
  •          soli do smaku (około ½ łyżeczki)

namoczone w wodzie (około 2 h) ziarna słonecznika, odsączyć i miksować z wodą i resztą składników.

W naszym sklepie internetowym ze zdrową żywnością poza nasionami i pestkami dostaniesz też ekologiczne suszone owoce jagody goja, suszone owoce berberysu, suszone owoce rokitnika, suszone owoce czarnego bzu, suszone ziarna kakao.

Więcej