Dieta wegetariańska 

  • Źródła wapnia dla wegan
    Istotnym problemem dla wegan, którzy jedzą potrawy bez nabiału, może być niedobór wapnia, dlatego ważna jest dieta bogata w wapń. Pytanie brzmi: co ma dużo wapnia, czyli jakie są najlepsze wegańskie źródła wapnia w pożywieniu? Przede wszystkim są to wodorosty (algi, glony) oraz mleka zbożowe wzbogacone w wapń z alg. Takie mleko ma tyle samo wapnia co zwykłe, a może nawet więcej. Inne produkty bogate w wapń to różne orzechy i nasiona, zwłaszcza: migdały, sezam i orzechy brazylijskie. Kolejne roślinne źródła wapnia to amarantus, soja i ciecierzyca, a także wszystkie produkty na ich bazie. Warto też wspomnieć produkty bogate w wapń takie jak melasa trzcinowa i jarmuż. Dzięki wiedzy, co ma dużo wapnia, wiesz jak uzupełnić niedobór wapnia.
  • Zamiast żelatyny i bez...
    Dieta wegetariańska powinna zawierać wyłącznie produkty bez żelatyny, ponieważ jest to substancja pochodzenia zwierzęcego. Dlatego też nasz sklep ma dla wegetarian dwie propozycje: zamiennik żelatyny oraz produkty bez żelatyny. Na pytanie "co zamiast żelatyny?" odpowiedź brzmi: agar-agar (proszek z wodorostów) oraz pektyna (pochodzenia roślinnego) - dwie roślinne, wegetariańskie substancje żelujące, roślinne zagęstniki. Jeśli zaś chodzi o produkty bez żelatyny, nasz sklep oferuje: galaretki bez żelatyny (z agarem), dżemy bez żelatyny (z pektyną), a także żelki bez żelatyny dla wegetarian i dla wegan. Wiesz już, czego użyć zamiast żelatyny, możesz więc też samodzielnie zrobić galaretkę na agarze. Warto wspomnieć, że ten zamiennik żelatyny pozwala na przygotowanie galaretki wytrzymującej wyższe temperatury.
na stronę
Pokazuje 1 - 12 z 185 elementów
Pokazuje 1 - 12 z 185 elementów