Dieta wegetariańska 

  • Źródła wapnia dla wegan
    Istotnym problemem dla wegan, którzy jedzą potrawy bez nabiału, może być niedobór wapnia, dlatego ważna jest dieta bogata w wapń. Pytanie brzmi: co ma dużo wapnia, czyli jakie są najlepsze wegańskie źródła wapnia w pożywieniu? Przede wszystkim są to wodorosty (algi, glony) oraz mleka zbożowe wzbogacone w wapń z alg. Takie mleko ma tyle samo wapnia co zwykłe, a może nawet więcej. Inne produkty bogate w wapń to różne orzechy i nasiona, zwłaszcza: migdały, sezam i orzechy brazylijskie. Kolejne roślinne źródła wapnia to amarantus, soja i ciecierzyca, a także wszystkie produkty na ich bazie. Warto też wspomnieć produkty bogate w wapń takie jak melasa trzcinowa i jarmuż. Dzięki wiedzy, co ma dużo wapnia, wiesz jak uzupełnić niedobór wapnia.
  • Zamiast żelatyny i bez...
    Dieta wegetariańska powinna zawierać wyłącznie produkty bez żelatyny, ponieważ jest to substancja pochodzenia zwierzęcego. Dlatego też nasz sklep ma dla wegetarian dwie propozycje: zamiennik żelatyny oraz produkty bez żelatyny. Na pytanie "co zamiast żelatyny?" odpowiedź brzmi: agar-agar (proszek z wodorostów) oraz pektyna (pochodzenia roślinnego) - dwie roślinne, wegetariańskie substancje żelujące, roślinne zagęstniki. Jeśli zaś chodzi o produkty bez żelatyny, nasz sklep oferuje: galaretki bez żelatyny (z agarem), dżemy bez żelatyny (z pektyną), a także żelki bez żelatyny dla wegetarian i dla wegan. Wiesz już, czego użyć zamiast żelatyny, możesz więc też samodzielnie zrobić galaretkę na agarze. Warto wspomnieć, że ten zamiennik żelatyny pozwala na przygotowanie galaretki wytrzymującej wyższe temperatury.
na stronę
Pokazuje 13 - 24 z 187 elementów
Pokazuje 13 - 24 z 187 elementów

Dieta wegetariańska to dieta oparta na produktach roślinnych oraz, niektórych pochodzenia zwierzęcego jak np jaja i nabiał.

Dieta ta wymaga takiego dobrania zestawu warzyw i owoców żeby dostarczyć organizmowi odpowiednią ilość potrzebnych mu substancji odżywczych i mikroelementów. W związku z wyeliminowaniem  z diety białka zwierzęcego, wegetarianie szczególną uwagę powinni zwrócić na dostarczenie białka w odpowiedniej ilości. Białko sojowe jest zalecane jako dobry odpowiednik białka zwierzęcego szczególnie gdy spożywa się je w połączeniu z produktami zbożowymi. W diecie wegetariańskiej duże znaczenie ma spożywanie dobrych nieprzetworzonych tłuszczy. Polecamy jako dodatek do sałatek i zup olej kukurydziany, olej sojowy, olej słonecznikowy, oleje z orzechów i pestek oraz olej rzepakowy i oliwa z oliwek. Żeby dostarczyć organizmowi odpowiedniej ilości żelaza, które zostanie przyswojone dobrze spożywać produkty roślinne bogate w żelazo (pieczywo, kasze, otręby, warzywa zielone, buraki suszone owoce i warzywa) razem z produktami bogatymi w witaminę C.

Nasz sklep oferuje wiele produktów dla wegetarian, znajdują się one nie tylko w tym dziale.