Dieta odchudzająca

Informacja

Promocje

Dieta odchudzająca 

na stronę
Pokazuje 1 - 12 z 108 elementów
Pokazuje 1 - 12 z 108 elementów

Produkty przy diecie odchudzającej

Większość z nas przeszła w swoim życiu etap odchudzania się. Jednym się powiodło innym nie…. Dieta odchudzająca na pewno wymaga systematyczności i pewnej determinacji w dążeniu do celu, jednak jeśli nie przynosi efektu łatwo o zniechęcenie. Z pewnością nie każda dieta odchudzająca jest dobra dla wszystkich. Należy dietę dostosować ja do naszego wieku jak i trybu życia, warto tez wziąć pod uwagę nasze przyzwyczajenia żywieniowe, które nie łatwo zmienić dlatego warto być elastycznym w dobieraniu diety. Z wiekiem nasz metabolizm zmienia się dlatego inaczej na dietę zareaguje młody organizm a inaczej starszy. Przy dużych problemach z otyłością dobrze skorzystać z wiedzy dietetyka.

Nasz sklep internetowy Ekolubek pomoże wam zdobyciu produktów, które będą wskazane przy diecie. Jeśli nie znajdujesz tutaj tego co Ci aktualnie potrzebne napisz sklep@ekolubel.pl lub zadzwoń do nas 509 46 73 46, zawsze staramy się pomóc wykorzystując naszą wiedzę i możliwości.

Mamy dla was kilka rad jak dobrze przeprowadzić dietę odchudzającą.

10 zasad rozsądnego odchudzania się:

  1.        Przygotowanie do diety, przez oczyszczenie organizmu. Można to osiągnąć wprowadzając co 3-4 dni tzw dni płynne, czyli spożywamy głównie zupy, napoje, świeżo wyciskane soki. Utrzymujemy takie działanie przez 2 tygodnie. Dzięki temu żołądek trochę się obkurczy, i w następnym etapie tkanka tłuszczowa zacznie się zmniejszać a stan wody w organizmie wyrównuje się.
  2.        Cierpliwość – ważne jest żeby chudnąć powoli i trwale a nie szybko bo wtedy mamy tzw efekt jo-jo. Dzięki stopniowemu wprowadzaniu diety mamy też czas na zmianę naszych nawyków żywieniowych co znacznie ułatwi stosowanie diety. Jeśli zakładamy schudnięcie 10 kg to powinniśmy to osiągnąć nie szybciej niż w 3 miesiące i przeznaczyć kolejne 3 miesiące na stopniowe wychodzenie z diety, co jest bardzo istotne dla trwałego efektu odchudzania. Najczęściej popełniany błąd, który prowadzi do efektu jo-jo to szybkie wrócenie do starych nawyków żywieniowych po zakończeniu diety. Podczas diety niskokalorycznej organizm spowalnia swój metabolizm, jeśli wtedy zaczniemy dużo jeść to nie spożytkuje tego i odłoży wszystko w tłuszczu w efekcie szybko odzyskamy utracone kilogramy.
  3.        Zbilansowanie diety- co oznacza, że musi być różnorodna i dostarczać minerały, węglowodany a nawet trochę tłuszczy oraz przede wszystkim białko. Dzięki otrzymaniu dużej ilości białka organizm będzie je wykorzystywał zamiast spalać białko z naszych mięśni. Zapotrzebowanie to 1 g białka na 1 kg masy ciała. W dobrej diecie 30% kalorii pochodzi z tłuszczu, 15% z białka a 55% z węglowodanów . Przekładając to na danie to około połowa porcji to warzywa, ¼ mięso lub jego zamienniki a reszta to produkty zbożowe (ryż biały, ryż brązowy, ryż czerwony , kasza gryczana, kasza jaglana, kasza coix, kasza owsiana, makaron gryczany, makaron jaglany, makaron kukurydziany, makaron ryżowy, makaron z soczewicy, makaron z pokrzywy, makaron żytni, pieczywo pełnoziarniste)
  4.        Ograniczenie kalorii, żeby je ograniczyć musimy najpierw ustalić jakie mamy zapotrzebowanie kaloryczne. Dobrze żeby to zrobił dietetyk lub lekarz jest ono zależne od wieku i trybu życia. Kiedy liczba kalorii jest zbyt mała to metabolizm spowalnia, żeby zaoszczędzić energię a jeśli ten stan utrzymuje się długo zaczyna pobierać energię z białka, głównie z mięśni co nie jest wskazane dlatego zmniejszanie ilości kalorii należy wprowadzać rozsądnie i uzupełniać białko.
  5.        Pozytywne nastawienie to bardzo istotny element odchudzania, ważne żeby myśleć o tym jako o dobroczynnym działaniu dla siebie i dla swojego zdrowia. Nie ma co liczyć na diety cud i efekty w 3 tygodnie. Ważne jest żeby utrzymać właściwą wagę a jest to proces długotrwały i związany ze zmianą sposobu myślenia i jedzenia. Najważniejsze jest chcieć zdrowo i dobrze się odżywiać, ze świadomością, że zaczynamy nowy lepszy styl życia.
  6.        Nie ma idealnej diety dla każdego. Każdy jest trochę inny i ma swoje przyzwyczajenia nie można na siłę zmieniać tego diametralnie trzeba wymagania diety dostosować do naszego tryby życia, jeśli zwykle jadasz obiad o 18 po powrocie z pracy to nie zmieniaj tego jednak dbaj żeby w ciągu dnia spożywać co ok 3 h małe posiłki. Jeśli bardzo nie lubisz np. ryżu to znajdź coś czym go zastąpisz. Dieta nie może być karą.
  7.        Dieta ma być smaczna. Jeśli nie będzie to po prostu w pewnym momencie z niej zrezygnujesz a nie o to chodzi. Eksperymentuj z dodatkami, ziołami, przyprawami, nasionami , pestkami, olejami. Urozmaicaj posiłki tak, żeby potrawy dietetyczne były pyszne. Poddaj się czasem zachciankom, lepiej raz na jakiś czas zjeść kawałek ciasta czy czekolady niż odmawiać sobie wszystkiego czego efektem może być, że w końcu się złamiesz i rzucisz na jedzenie bez zahamowania.
  8.        Małe porcje ale częściej. To chyba najważniejsza zasada diety. dzienną dawkę kalorii rozłóż na 4-5 posiłków co około 3 godziny nie rzadziej niż co 4. Każdy posiłek jedz powoli, dokładnie przeżuwając i smakując jedzenie. Mózg dopiero po ok. 15 minutach otrzymuje sygnał zaspokojenia głodu. Wstawaj od stołu z uczuciem lekkiego niedosytu, nie podjadaj podczas gotowania i nie dojadaj po dziecku J. To są 3 naprawdę ważne zasady, które warto stosować zawsze.
  9.        Zwiększenie aktywności fizycznej pomoże to dostarczyć odpowiednią ilość tlenu do komórek, żeby organizm mógł przyspieszyć spalanie. Wystarczy zacząć od 20 min 3 razy w tygodniu, a potem stopniowo wydłużać trening do 45-60 min. Ważne żeby robić to co sprawi nam przyjemność, może to być bieganie, pływanie, jazda na rowerze, czy jakieś zorganizowane ćwiczenia. Ruch ważnym filarem odchudzania.
  10.     Stopniowe wychodzenie z diety – samo utrzymanie się na diecie i zrzucenie zaplanowanej ilości kilogramów nie jest takie ważne jak późniejsze wychodzenie z niej żeby utrzymać daną wagę. Z diety należy wychodzić powoli przez pierwsze 2-3 tyg. zwiększ kaloryczność posiłków o 100kcal. Np. poprzez dołożenie dodatkowej porcji ryżu czy kaszy do obiadu, lub jogurt do śniadania. Następnie przez ok 3 miesiące spożywaj około 300 kcal mniej niż ustalona norma dzienna i dopiero po tym czasie wróć do swojej normy kalorycznej jednak zachowując zdrowy sposób odżywiania się. PowodzeniaJ.

Produkty przy diecie odchudzającej

Większość z nas przeszła w swoim życiu etap odchudzania się. Jednym się powiodło innym nie…. Dieta odchudzająca na pewno wymaga systematyczności i pewnej determinacji w dążeniu do celu, jednak jeśli nie przynosi efektu łatwo o zniechęcenie. Z pewnością nie każda dieta odchudzająca jest dobra dla wszystkich. Należy dietę dostosować ja do naszego wieku jak i trybu życia, warto tez wziąć pod uwagę nasze przyzwyczajenia żywieniowe, które nie łatwo zmienić dlatego warto być elastycznym w dobieraniu diety. Z wiekiem nasz metabolizm zmienia się dlatego inaczej na dietę zareaguje młody organizm a inaczej starszy. Przy dużych problemach z otyłością dobrze skorzystać z wiedzy dietetyka.

Nasz sklep internetowy Ekolubek pomoże wam zdobyciu produktów, które będą wskazane przy diecie. Jeśli nie znajdujesz tutaj tego co Ci aktualnie potrzebne napisz sklep@ekolubel.pl lub zadzwoń do nas 509 46 73 46, zawsze staramy się pomóc wykorzystując naszą wiedzę i możliwości.

Mamy dla was kilka rad jak dobrze przeprowadzić dietę odchudzającą.

10 zasad rozsądnego odchudzania się:

  1.        Przygotowanie do diety, przez oczyszczenie organizmu. Można to osiągnąć wprowadzając co 3-4 dni tzw dni płynne, czyli spożywamy głównie zupy, napoje, świeżo wyciskane soki. Utrzymujemy takie działanie przez 2 tygodnie. Dzięki temu żołądek trochę się obkurczy, i w następnym etapie tkanka tłuszczowa zacznie się zmniejszać a stan wody w organizmie wyrównuje się.
  2.        Cierpliwość – ważne jest żeby chudnąć powoli i trwale a nie szybko bo wtedy mamy tzw efekt jo-jo. Dzięki stopniowemu wprowadzaniu diety mamy też czas na zmianę naszych nawyków żywieniowych co znacznie ułatwi stosowanie diety. Jeśli zakładamy schudnięcie 10 kg to powinniśmy to osiągnąć nie szybciej niż w 3 miesiące i przeznaczyć kolejne 3 miesiące na stopniowe wychodzenie z diety, co jest bardzo istotne dla trwałego efektu odchudzania. Najczęściej popełniany błąd, który prowadzi do efektu jo-jo to szybkie wrócenie do starych nawyków żywieniowych po zakończeniu diety. Podczas diety niskokalorycznej organizm spowalnia swój metabolizm, jeśli wtedy zaczniemy dużo jeść to nie spożytkuje tego i odłoży wszystko w tłuszczu w efekcie szybko odzyskamy utracone kilogramy.
  3.        Zbilansowanie diety- co oznacza, że musi być różnorodna i dostarczać minerały, węglowodany a nawet trochę tłuszczy oraz przede wszystkim białko. Dzięki otrzymaniu dużej ilości białka organizm będzie je wykorzystywał zamiast spalać białko z naszych mięśni. Zapotrzebowanie to 1 g białka na 1 kg masy ciała. W dobrej diecie 30% kalorii pochodzi z tłuszczu, 15% z białka a 55% z węglowodanów . Przekładając to na danie to około połowa porcji to warzywa, ¼ mięso lub jego zamienniki a reszta to produkty zbożowe (ryż biały, ryż brązowy, ryż czerwony , kasza gryczana, kasza jaglana, kasza coix, kasza owsiana, makaron gryczany, makaron jaglany, makaron kukurydziany, makaron ryżowy, makaron z soczewicy, makaron z pokrzywy, makaron żytni, pieczywo pełnoziarniste)
  4.        Ograniczenie kalorii, żeby je ograniczyć musimy najpierw ustalić jakie mamy zapotrzebowanie kaloryczne. Dobrze żeby to zrobił dietetyk lub lekarz jest ono zależne od wieku i trybu życia. Kiedy liczba kalorii jest zbyt mała to metabolizm spowalnia, żeby zaoszczędzić energię a jeśli ten stan utrzymuje się długo zaczyna pobierać energię z białka, głównie z mięśni co nie jest wskazane dlatego zmniejszanie ilości kalorii należy wprowadzać rozsądnie i uzupełniać białko.
  5.        Pozytywne nastawienie to bardzo istotny element odchudzania, ważne żeby myśleć o tym jako o dobroczynnym działaniu dla siebie i dla swojego zdrowia. Nie ma co liczyć na diety cud i efekty w 3 tygodnie. Ważne jest żeby utrzymać właściwą wagę a jest to proces długotrwały i związany ze zmianą sposobu myślenia i jedzenia. Najważniejsze jest chcieć zdrowo i dobrze się odżywiać, ze świadomością, że zaczynamy nowy lepszy styl życia.
  6.        Nie ma idealnej diety dla każdego. Każdy jest trochę inny i ma swoje przyzwyczajenia nie można na siłę zmieniać tego diametralnie trzeba wymagania diety dostosować do naszego tryby życia, jeśli zwykle jadasz obiad o 18 po powrocie z pracy to nie zmieniaj tego jednak dbaj żeby w ciągu dnia spożywać co ok 3 h małe posiłki. Jeśli bardzo nie lubisz np. ryżu to znajdź coś czym go zastąpisz. Dieta nie może być karą.
  7.        Dieta ma być smaczna. Jeśli nie będzie to po prostu w pewnym momencie z niej zrezygnujesz a nie o to chodzi. Eksperymentuj z dodatkami, ziołami, przyprawami, nasionami , pestkami, olejami. Urozmaicaj posiłki tak, żeby potrawy dietetyczne były pyszne. Poddaj się czasem zachciankom, lepiej raz na jakiś czas zjeść kawałek ciasta czy czekolady niż odmawiać sobie wszystkiego czego efektem może być, że w końcu się złamiesz i rzucisz na jedzenie bez zahamowania.
  8.        Małe porcje ale częściej. To chyba najważniejsza zasada diety. dzienną dawkę kalorii rozłóż na 4-5 posiłków co około 3 godziny nie rzadziej niż co 4. Każdy posiłek jedz powoli, dokładnie przeżuwając i smakując jedzenie. Mózg dopiero po ok. 15 minutach otrzymuje sygnał zaspokojenia głodu. Wstawaj od stołu z uczuciem lekkiego niedosytu, nie podjadaj podczas gotowania i nie dojadaj po dziecku J. To są 3 naprawdę ważne zasady, które warto stosować zawsze.
  9.        Zwiększenie aktywności fizycznej pomoże to dostarczyć odpowiednią ilość tlenu do komórek, żeby organizm mógł przyspieszyć spalanie. Wystarczy zacząć od 20 min 3 razy w tygodniu, a potem stopniowo wydłużać trening do 45-60 min. Ważne żeby robić to co sprawi nam przyjemność, może to być bieganie, pływanie, jazda na rowerze, czy jakieś zorganizowane ćwiczenia. Ruch ważnym filarem odchudzania.
  10.     Stopniowe wychodzenie z diety – samo utrzymanie się na diecie i zrzucenie zaplanowanej ilości kilogramów nie jest takie ważne jak późniejsze wychodzenie z niej żeby utrzymać daną wagę. Z diety należy wychodzić powoli przez pierwsze 2-3 tyg. zwiększ kaloryczność posiłków o 100kcal. Np. poprzez dołożenie dodatkowej porcji ryżu czy kaszy do obiadu, lub jogurt do śniadania. Następnie przez ok 3 miesiące spożywaj około 300 kcal mniej niż ustalona norma dzienna i dopiero po tym czasie wróć do swojej normy kalorycznej jednak zachowując zdrowy sposób odżywiania się. PowodzeniaJ.
Więcej