Bogate w antyoksydanty

Informacja

Promocje

Bogate w antyoksydanty 

na stronę
Pokazuje 1 - 12 z 33 elementów
Pokazuje 1 - 12 z 33 elementów

Ekologiczne produkty bogate w antyoksydanty

Antyoksydanty to substancje opóźniające starzenie organizmu poprzez neutralizowanie wolnych rodników, które uszkadzają komórki. Znane też jako przeciwutleniacze, antyutleniacze i przeciwoksydanty. Dieta antyoksydacyjna, to dieta bogata w antyoksydanty, m.in. antocyjany, flawonoidy i kwas L-askorbinowy.

Jakie są najważniejsze antyoksydanty?

Działanie antyoksydacyjne to trzy witaminy C, E, A a także flawonoidy i karotenoidy występujące głównie w owocach i warzywach o intensywnej barwie.

  •           Witamina A – poza walką z wolnymi rodnikami, jest niezbędna do prawidłowego działania wzroku a także wpływa na kondycję skóry. Występuje zarówno w produktach roślinnych, jak i zwierzęcych. Najzdrowsza dla nas jest ta, która występuje w warzywach i owocach czyli prowitamina A (tak zwany beta-karoten), która w organizmie przekształcana jest w witaminę A. Najwięcej beta-karotenu zawierają: marchew, boćwina, szczaw, szpinak, papryka czerwona, dynia, mango, papaja, morele, melon, cykoria, brokuły, por, pomidory, szparagi i brzoskwinie. Warto wiedzieć, że dodatek tłuszczu jest niezbędny do wchłaniania prowitaminy A, dlatego surówki zawsze skrapiamy oliwą i dbamy o to żeby to była oliwa pochodząca z ekologicznych upraw, tłoczona na zimno. Znajdziesz takie w naszym sklepie w kategorii oleje i octy.

Witamina A w produktach zwierzęcych występuje w postaci retinolu, znajdziemy ją w wątróbce, maśle, żółtkach jaj, rybach (węgorz, makrela, tuńczyk), tłustym twarogu, pełnotłustym mleku.

  •           Witamina E – to najsilniejszy z witaminowych przeciwutleniaczy. Często opisywana jako „witamina młodości”, dobrze wpływa na nawilżenie skóry, zapobiega szkodliwym zmianom w tkankach i komórkach. Witamina E występuje głównie w olejach roślinnych (słonecznikowym, rzepakowym, lnianym), orzechach, nasionach zbóż, kiełkach pszenicy.
  •           Witamina C –zwiększa odporność organizmu, pobudza syntezę kolagenu co wpływa korzystnie na stan skóry i błon śluzowych. Działa w środowisku wodnym komórki i w płynach międzykomórkowych, gdzie unieszkodliwia wolne rodniki. Źródłem witaminy C są warzywa i owoce, takie jak: papryka, brokuł, kapusta, brukselka, aronia, czarne porzeczki, owoce cytrusowe.

Witaminy A, C i E wzajemnie się uzupełniają i wzmacniają swoje działanie antyoksydacyjne. Istotne w „walce” z wolnymi rodnikami są także cynk i selen.

  •           Flawonoidy – zwane również katechinami, występują w herbacie, głównie w zielonej. Do flawonoidów walczących z wolnymi rodnikami należy likopen, który jest jednym z barwników karotenoidowych, jego głównymi źródłami są pomidory, arbuzy, czerwone grejpfruty. Likopen wpływa korzystnie na układ krążenia, oraz hamuje powstawanie komórek nowotworowych w jelicie grubym i wątrobie. Likopen dobrze rozpuszcza się w tłuszczu, dlatego jest lepiej przyswajany z czerwonych warzyw przygotowanych na ciepło z oliwą lub olejem, a także z przetworów, takich jak sok i koncentrat pomidorowy czy ketchup. Ważne, żeby były to produkty dobrej jakości bez konserwantów z ekologicznych upraw, takie jakie oferuje sklep Ekolubek.
  •           Karotenoidy - podstawowym ich źródłem są żółto oraz czerwono zabarwione warzywa i owoce a także ciemnozielone warzywa liściaste. Najbogatszym naturalnym źródłem karotenoidów są: marchew, słodkie ziemniaki, dynia, pietruszka, jarmuż, szpinak, papryka, morele, brokuł i pomidor.

Produkty zawierające najwięcej antyoksydantów:

Wskaźnikiem mocy antyoksydacyjnej w produktach może być ORAC - zdolność do pochłaniania wolnych rodników. Departament Rolnictwa USA przedstawił spis wartości ORAC dla różnych produktów spożywczych. Co ciekawe pierwsze miejsce zajmują goździki mielone. Poniższe wartości są podane w micro mol TE (Trolox Equivalency) na 100 gram produktu. Zalecane przez USDA (US Department of Agriculture) ilości dziennego spożycia  to od 3 do 5 tys. jednostek.

1. Goździki mielone 314 446

2. Otręby sumaka 312 400

3. Cynamon mielony 267 536

4. Sorgo – otręby surowe 240 000

5.Oregano suszone 200 129

6.Kurkuma mielona 159 277

7.Jagody acai – mrożone, suszone 102 700

8.Sorgo – otręby czarne 100 800

9.Sumak – ziarna surowe 86 800

10.Kakao w proszku, niesłodzone 80 933

 

Internetowy sklep ze zdrową żywnością Ekolubek dostarcza ekologiczne produkty bogate w antyoksydanty - dobra cena, udane zakupy oraz dostawa gratis lub odbiór osobisty na terenie gminy Łomianki. Dbamy o to, by mieć duży wybór, wysokiej jakości produktów ekologicznych.

Ekologiczne produkty bogate w antyoksydanty

Antyoksydanty to substancje opóźniające starzenie organizmu poprzez neutralizowanie wolnych rodników, które uszkadzają komórki. Znane też jako przeciwutleniacze, antyutleniacze i przeciwoksydanty. Dieta antyoksydacyjna, to dieta bogata w antyoksydanty, m.in. antocyjany, flawonoidy i kwas L-askorbinowy.

Jakie są najważniejsze antyoksydanty?

Działanie antyoksydacyjne to trzy witaminy C, E, A a także flawonoidy i karotenoidy występujące głównie w owocach i warzywach o intensywnej barwie.

  •           Witamina A – poza walką z wolnymi rodnikami, jest niezbędna do prawidłowego działania wzroku a także wpływa na kondycję skóry. Występuje zarówno w produktach roślinnych, jak i zwierzęcych. Najzdrowsza dla nas jest ta, która występuje w warzywach i owocach czyli prowitamina A (tak zwany beta-karoten), która w organizmie przekształcana jest w witaminę A. Najwięcej beta-karotenu zawierają: marchew, boćwina, szczaw, szpinak, papryka czerwona, dynia, mango, papaja, morele, melon, cykoria, brokuły, por, pomidory, szparagi i brzoskwinie. Warto wiedzieć, że dodatek tłuszczu jest niezbędny do wchłaniania prowitaminy A, dlatego surówki zawsze skrapiamy oliwą i dbamy o to żeby to była oliwa pochodząca z ekologicznych upraw, tłoczona na zimno. Znajdziesz takie w naszym sklepie w kategorii oleje i octy.

Witamina A w produktach zwierzęcych występuje w postaci retinolu, znajdziemy ją w wątróbce, maśle, żółtkach jaj, rybach (węgorz, makrela, tuńczyk), tłustym twarogu, pełnotłustym mleku.

  •           Witamina E – to najsilniejszy z witaminowych przeciwutleniaczy. Często opisywana jako „witamina młodości”, dobrze wpływa na nawilżenie skóry, zapobiega szkodliwym zmianom w tkankach i komórkach. Witamina E występuje głównie w olejach roślinnych (słonecznikowym, rzepakowym, lnianym), orzechach, nasionach zbóż, kiełkach pszenicy.
  •           Witamina C –zwiększa odporność organizmu, pobudza syntezę kolagenu co wpływa korzystnie na stan skóry i błon śluzowych. Działa w środowisku wodnym komórki i w płynach międzykomórkowych, gdzie unieszkodliwia wolne rodniki. Źródłem witaminy C są warzywa i owoce, takie jak: papryka, brokuł, kapusta, brukselka, aronia, czarne porzeczki, owoce cytrusowe.

Witaminy A, C i E wzajemnie się uzupełniają i wzmacniają swoje działanie antyoksydacyjne. Istotne w „walce” z wolnymi rodnikami są także cynk i selen.

  •           Flawonoidy – zwane również katechinami, występują w herbacie, głównie w zielonej. Do flawonoidów walczących z wolnymi rodnikami należy likopen, który jest jednym z barwników karotenoidowych, jego głównymi źródłami są pomidory, arbuzy, czerwone grejpfruty. Likopen wpływa korzystnie na układ krążenia, oraz hamuje powstawanie komórek nowotworowych w jelicie grubym i wątrobie. Likopen dobrze rozpuszcza się w tłuszczu, dlatego jest lepiej przyswajany z czerwonych warzyw przygotowanych na ciepło z oliwą lub olejem, a także z przetworów, takich jak sok i koncentrat pomidorowy czy ketchup. Ważne, żeby były to produkty dobrej jakości bez konserwantów z ekologicznych upraw, takie jakie oferuje sklep Ekolubek.
  •           Karotenoidy - podstawowym ich źródłem są żółto oraz czerwono zabarwione warzywa i owoce a także ciemnozielone warzywa liściaste. Najbogatszym naturalnym źródłem karotenoidów są: marchew, słodkie ziemniaki, dynia, pietruszka, jarmuż, szpinak, papryka, morele, brokuł i pomidor.

Produkty zawierające najwięcej antyoksydantów:

Wskaźnikiem mocy antyoksydacyjnej w produktach może być ORAC - zdolność do pochłaniania wolnych rodników. Departament Rolnictwa USA przedstawił spis wartości ORAC dla różnych produktów spożywczych. Co ciekawe pierwsze miejsce zajmują goździki mielone. Poniższe wartości są podane w micro mol TE (Trolox Equivalency) na 100 gram produktu. Zalecane przez USDA (US Department of Agriculture) ilości dziennego spożycia  to od 3 do 5 tys. jednostek.

1. Goździki mielone 314 446

2. Otręby sumaka 312 400

3. Cynamon mielony 267 536

4. Sorgo – otręby surowe 240 000

5.Oregano suszone 200 129

6.Kurkuma mielona 159 277

7.Jagody acai – mrożone, suszone 102 700

8.Sorgo – otręby czarne 100 800

9.Sumak – ziarna surowe 86 800

10.Kakao w proszku, niesłodzone 80 933

 

Internetowy sklep ze zdrową żywnością Ekolubek dostarcza ekologiczne produkty bogate w antyoksydanty - dobra cena, udane zakupy oraz dostawa gratis lub odbiór osobisty na terenie gminy Łomianki. Dbamy o to, by mieć duży wybór, wysokiej jakości produktów ekologicznych.

Więcej